キャンプのお話。後半

キャンプのお話。前半はこちら⇩
https://satohao.hatenablog.com/entry/2020/08/10/215045

現地は少し雲がかかっていたのにも関わらず、とても暑い!!
日焼け止め必須です。

あとはコロナ渦なのでアルコール除菌グッズも持参を推奨します。
除菌用ハンドソープはトイレにありました。

熱中症対策にクールタオルはオススメです。
お水に濡らしてぶんぶん振り回すと
タオルがヒンヤリ。
https://shopdisney.disney.co.jp/goods/4936313864489.html?isProductSearch=0&plpPosition=undefined

蚊取り線香を持って行ったのですが、蚊がいませんでした。
その代わりとても大きな黒蟻さんや
とても大きな腐海の森から出てきたのかと思うようなカミキリムシや蜘蛛などがいました。
トカゲもいっぱい見ました。

。゚(゚´Д`゚)゚。 虫怖い…

川遊びをしてお昼ごはんを食べて
また川で遊んでシャワーへ。
5分200円のコインシャワーを利用しました。
換気口がなくてめちゃくちゃ暑い。
シャワーを浴びたのに汗だくです。
シャンプーとボディソープが置いてありました。
足拭きマットもありましたが何となく避けました…。

夕ご飯を食べたあとは手持ち花火大会🎇
歯を磨いて8時頃に子どもたちは就寝です。

日中、テントの中は蒸し風呂状態でしたが
夜になるとまぁ入れるかな…という室温に。
パパは寒がりなので問題ないと言っていましたが
私には耐えられる室温ではなく
ハンディ扇風機で凌いで寝ました。

寝る前にお友だちママとトイレに行ったのですが
めちゃくちゃ大きなたぶんカミキリムシが

BOOOOOOOOON🦗

と縦に飛行して
こちらに向かってくるというアクシデント!!

驚きのあまりチビリました私。
お友だちママとお互いを押しのけて全力疾走しました。

この件を除けば
子どもの知育にも良さそうだし川遊びキャンプは有りです(^o^;)笑

朝は5時半に子どもたちが起き始め、
朝食をとったり散歩に連れ出したり
川遊びをして9時頃にチェックアウト。
ちなみに11時までにチェックアウトすれば🆗です。
1泊1家族7千円でした💰

山道は二車線なくてすれ違い困難ゾーンが多々ありました。
車酔いしやすい私と娘は薬を飲んで車中で爆睡…。

とても楽しい思い出になりました☆



Camping story.
Click here camping story1⇩ https://satohao.hatenablog.com/entry/2020/08/10/215045

Local landed a little cloudy but Sunlight is strong and hot.
We need sunscreen.
And' it is recommended to bring alcohol goods because it is a coronal vortex.

The sterilization hand soap was in the bathroom.
Cool towel is recommended for heat stroke measures.
Towel is cool when I wet and sway in the water.
https://shopdisney.disney.co.jp/goods/4936313864489.html?isproductsearch=0&p

There were Kamiikirimushi and very big black ant who thought that it came out of a Deep forest.
I also saw a lot of lizards.

. 。゚(゚´Д`゚)゚。 It's so scary…

We did playwater and ate a lunch, playwater again and took a shower.
I used a 5-minute 200 yen coin shower.
There is no ventilation.
I'm sweating to take a shower.
Shampoo and body soap was placed.
There was also a foot wipe mat but I avoided it ...

After dinner, It's small fireworks time🎇
Kids were blushing teeth and slept around at 8 o'clock.

During the day, the tent was steamed bath,
but it will be bit a cool in the night.

My husband felt a cold because his temperature is low.
But I felt toooooo hot.
I went to bed with a handy fan.

Before sleep, I went to toilet with my friend and Suddenly Big Big toooooo big insect attacking to us from the toilet.

Boooooooooon

the bug fly vertically !!

I pushed each other with my friend.

It looks good for children's education except this matter.

(^ o ^;)

One night 1 Family 7 thousand yen and The road had a lot of difficulty zones with no two lane.

Easy to take care of me and daughter drank medicine and blast in the car ....

It became a very pleasant memory ☆